1652 امتیاز
5/5

نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل توسط آمریکا

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل توسط آمریکا

سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، اظهار کرد: آمریکا نسبت به اجرای قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری در اعمال نکردن تحریم غذا و داروی ایران خودداری می‌کند، بلکه با اعمال دورهای جدیدی از تحریم‌ها، عمداً تعهد خود را برای تبعیت از این فرمان نقض می کند.

به گزارش گروه خبری تهران بزرگ

زهرا ارشادی سفیر ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: ما پرونده‌هائی داریم که نزد دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح است. یکی از این پرونده‌ها تحت عنوان «برخی اموال ایران» در ارتباط با دارایی‌های بلوکه‌شده نهادها، شرکت‌های ایرانی و مقامات دولتی در دادگاه‌های ایالات متحده است. متاسفانه در نتیجه نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل عمومی که منجر به سلب مصونیت از صلاحیت قضایی و اجرای دولت ایران و برخی نهادهای ایرانی شده است.

زهرا ارشادی سفیر ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:

با توجه به سیاست‌های قانونگذاری ایالات متحده علیه یک کشور مستقل، نهادها، شرکت‌ها و دارایی‌های آن، غیرقانونی بوده و نقض مفاد متعددی از «معاهده مودت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی ۱۹۵۵» محسوب می‌شد، ایران در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۶ با تقدیمِ دادخواستی به دیوان بین‌المللی دادگستری، دعوایی را علیه ایالات متحده آمریکا اقامه و اعلام کرد آمریکا با ضبط و مصادره قریب به ۱.۸ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در آمریکا، عهدنامه مودت را نقض کرده است.

 

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل توسط آمریکا
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: