1652 امتیاز
5/5

لزوم بازنگری قوانین برای مقابله با قاچاق چوب

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

لزوم بازنگری قوانین برای مقابله با قاچاق چوب

قاچاق چوب و قطع درختان توسط عده ای سودجویان از معضلات جنگل های شمال است. فرهنگ سازی و بازنگری قانون برای جلوگیری از قاچاق چوب برای حفاظت و حراست این اکوسیستم از موارد مهمی است که مسوولان امر باید به این مهم تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری تهران بزرگ

قطع درختان و قاچاق چوب توسط در شرایط حساس زیست محیطی که همانند خوره و آفت به جان جنگل‌های هیرکانی با قدمت میلیون ساله افتاده است نشانگر ناکارآمدی قانون برای جلوگیری از قاچاق چوب برای حفظ و نگهداری برای نسل آینده است.

جریمه قطع درخت براساس تعرفه سال99

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر اظهار کرد: قوانین کنونی حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی جوابگوی جلوگیری از قاچاقچیان چوب نیست. براساس ماده ۴۲ جریمه قطع درخت براساس تعرفه سال ۹۹ محاسبه می شود و این در حالی است قیمت چوب در بازار چندین برابر تعرفه کنونی جریمه است و متناسب نبودن تعرفه جریمه با قیمت روز چوب باعث شده است که منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی با اقدامات قاچاقچیان به مخاطره بیفتد.

لازم به ذکر است که امروز با گران شدن چوب در پی افزایش محصولات سلولزی و سود بسیار حاصل از خرید و فروش چوب از سوی قاچاقچیان و برای استفاده های غیرشخصی در استان مازندران و گیلان روند صعودی دارد.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: لزوم بازنگری قوانین برای مقابله با قاچاق چوب
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: