1652 امتیاز
5/5

قصور مدیران در حادثه سیل شیراز و تهران

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

قصور مدیران در حادثه سیل شیراز و تهران

حدود دو ماه از سیل های مرگبار تابستان گذشته و تا کنون دستگاه قضا هیچ گزارشی از اعلام تخلفات احتمالی و قصور احتمالی مسئولان و نقش آنها در وقوع حادثه منتشر نکرده است.

به گزارش خبرنگار تهران بزرگ، مرداد امسال سیل مهمان ناخوانده بعضی استان‌ها به خصوص تهران و شیراز شد. بحرانی طبیعی که البته قابل پیشگیری هم بود که متاسفانه منجر به خسارت‌های فراوان و حتی فوت برخی از شهروندان شد. که با اطلاع رسانی‌های به موقع و هشدارهای جدی می‌شد جلوی بخشی از خسارت‌های سنگین را گرفت.

عدم اطلاع رسانی به مردم در حادثه سیل

در همان زمان مسئولان قضائی قول‌هایی برای پیگیری این مسئله دادند. به عنوان مثال فرماندار استهبان با ابراز انتقادهایی از عدم اطلاع رسانی به موقع در رابطه با سیل اعلام کرده بود: متأسفانه سازمان هواشناسی آن طور که باید هشداری برای وقوع سیل نداده بود و فقط اعلام رگبار و بارش پراکنده بصورت کلی کرده بود،درحالی که مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از عدم ارسال اطلاعیه هواشناسی به این استان گفت اما هواشناسی از سویی دیگر می‌گوید اطلاعیه ارسال شده بود.

حادثه سیل منجر به کشته شدن ۱۱ شهروند استهبانی و  ۴۴ فوتی و ده‌ها مجروح سیل امامزاده داود را به جا گذاشت.

در همان زمان دادستان تهران دستور بررسی حادثه را صادر کرد.

تاکید  اژه‌ای برای ارزیابی قصور مسئولان

حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه با صدور پیامی ااز مسئولین قضائی استان‌های مربوطه و سازمان بازرسی کل کشور خواست با حضور در مناطق سیل‌زده، بصورت مجدانه و پیگیرانه ابعاد و زوایای گوناگون موضوع را ارزیابی کنند تا در خصوص قصور یا تقصیر احتمالی برخی از متولیان و دست‌اندرکاران مسئول، برخوردهای قانونی مقتضی از سوی دستگاه قضائی انجام گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به مأموریت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارزیابی ابعاد و زوایای گوناگون موضوع، به معاونان مربوطه و بازرسان کل استان‌هایی که درگیر سیلاب شدند، دستور داد با قید فوریت تکالیف دستگاه‌ها را با توجه به هشدارها و پیش بینی‌های دستگاه‌های متولی و احتمال وقوع سیل بررسی کنند.

متسفانه تا کنون دستگاه قضا هیچ گزارشی از اعلام تخلفات احتمالی و قصور احتمالی مسئولان و نقش آنها در وقوع حادثه را اعلام نکرده است و این در حالی است که بررسی موضوع هم دستور قاضی القضات را به همراه داشت و هم قرار بود با قید فوریت عملکرد دستگاه‌ها در این رابطه بررسی و اعلام گردد که تا کنون هیچ خروجی رسانه‌ای نداشته است.

آخرین اخبار:

عنوان خبر: قصور مدیران در حادثه سیل شیراز و تهران
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: