1652 امتیاز
5/5

قانون هوای پاک با تلاش سازمان بازرسی کل کشور

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

قانون هوای پاک با تلاش سازمان بازرسی کل کشور

در گزارشی به نقل از ایرنا:

رئیس دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد که سازمان بازرسی کل کشور براساس وظایف ذاتی در حال رصد مداوم عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره قانون هوای پاک میباشد و این برنامه را در دستور کار خود گنجانده است و با هرگونه ترک فعل و قصوری که باشد برخورد می‌کند.

سعید بابازاده پنجشنبه شب در گفت و گویی اظهار داشت:

مقرر شده دستگاه‌های متولی تا ظرف ۴۸ ساعت نتیجه اقدامات خود را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کنند، اکنون این مهلت به اتمام رسیده که فقط برخی از این دستگاه‌ها گزارش‌های خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد:

سازمان بازرسی کل کشور در زمینه اجرای قانون هوای پاک چندین پرونده تخلف علیه دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه در دستور کار دارد که مستندات آنها موجود میباشد و این پرونده‌ها به مراجع قضایی و تخلفات ارائه شده اند.

رئیس دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد:

اکنون به صورت جدی پیگیر مساله هستیم و در این موضوع که مربوط به سازمان هواشناسی است، دو سامانه پیش‌آگاهی از  گرد و غبار و سامانه پیش‌آگاهی از سیل فعال است که متاسفانه آنچه هدف قانونگذار بوده است انجام نشده و اکنون سازمان بازرسی کل کشور به جد اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

بابازاده افزود:

سازمان بازرسی کل کشور در راستای اصل ۱۷۴ قانون اساسی دو وظیفه حساس و مهم را برعهده دارد؛ یکی نظارت بر حسن اجرای امور و دیگری هم اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری کشور است.

وی اظهار داشت:

در عین حال سازمان بازرسی کل کشور ، مدام نامه‌های هشدار دهنده و پیشگیرانه را در برنامه خود قرار داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام سازمان بازرسی کل کشور:

در زمینه هشدارهای هواشناسی بیان داشت که قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ است که طبق این قانون وزارتخانه‌های متعددی مکلف به اجرای این قانون هستند و در این قانون وزارت راه، نفت، کشور، جهادکشاورزی، اقتصاد و دارایی همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکالیفی را برعهده دارند البته سازمان هواشناسی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

بابازاده در پایان افزود:

پس از اینکه رئیس قوه قضاییه به ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر نظارت بر اجرای صحیح قانون دستور دادند و ماموریتی که ریاست سازمان بازرسی کل کشور به دفتر ویژه داشتند جلسات متعدد و فشرده ای با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده ایم.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: قانون هوای پاک با تلاش سازمان بازرسی کل کشور
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: