1652 امتیاز
5/5

صدور حکم جایگزین حبس در استان قزوین

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

صدور حکم جایگزین حبس در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری تهران بزرگ، شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص صدور آرا جایگزین حبس اظهار کرد: در استان قزوین، اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در استان با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه، انجام می‌گیرد و در ۶ ماه نخست امسال توسط قضات استان برای ۹۷۸ پرونده قضایی محکومیت‌های جایگزین حبس در نظر گرفته شده است.

جلوگیری از آثار تخریبی زندان با صدور حکم جایگزین حبس

ایشان همچنین با ذکر ضرورت جایگزین شدن مجازات‌ها به جای حبس گفت:این نوع مجازات‌ها، ضمن کاهش آثار تخریبی حبس و جلوگیری از تعمیم مجازات به خانواده محکومان، زمینه اجتماعی شدن آنان را نیز به وجود می‌آورد.

شعبانی با اشاره به اینکه اجرای این سیاست مطابق تأکیدات رئیس قوه قضاییه در ۶ ماهه دوم سال‌جاری نیز دنبال خواهد شد، اذعان داشت: در این راستا تدوین سازوکار نظارتی در جهت بررسی مستمر و ماهانه کمی و کیفی آرا صادره انجام می گردد.گرایش قضات استان قزوین باید از سمت و سوی اِعمال مجازات‌های جایگزین بصورت جزای نقدی به ‌سمت محرومیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات عمومی رایگان و عام المنفعه تغییر نماید.

شعبانی در ادامه گفت: در قانون، مجازات‌هایی از جمله «دوره مراقبت، ارائه خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی» به‌عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در نظر گرفته شده است و با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت استفاده از برخی از این مجازات‌ها بهتر است هماهنگی بین سازمانی بخصوص با نهادهای اجتماعی، حمایتی و خدمات رسان در دستور کار قرار گیرد.

زندان محل نگهداری قاتلان و بزه‌کاران

شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان اظهار کردند: زندان محل نگهداری مجرمان خطرناک و بزه کاران حرفه‌ای است و نباید اجازه داد تا آثار تخریبی زندانی کردن افراد با جرایم خُرد و قابل گذشت به جامعه سرایت نماید.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: صدور حکم جایگزین حبس در استان قزوین
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: