1652 امتیاز
5/5

رای دیوان عدالت اداری در لزوم حضور سازندگان ذیصلاح در ساختمان‌های کمتر از شش طبقه

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

رای دیوان عدالت اداری در لزوم حضور سازندگان ذیصلاح در ساختمان‌های کمتر از شش طبقه

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تصمیم گیری در خصوص حضور مجریان در ساختمان‌های زیر شش طبقه از اختیارات هیات چهار نفره شورای هماهنگی نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان نمی باشد.

به گزارش گروه خبری تهران بزرگ

با شکایت از استانداری آذربایجان شرقی و درخواست ابطال بند ۴ صورتجلسه مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۳ هیات چهار نفره شورای هماهنگی نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان آذربایجان شرقی ابلاغی به شماره ۱۱۰۸۹۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۷ از تاریخ تصویب که در آن مقرر کرده بود “الزامی به استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح برای ساختمان های زیر شش طبقه توسط کارفرمایان وجود ندارد”، هیات عمومی دیوان عدالت اداری این مقرره را باطل کرد.

متن این رای به شرح زیر است:

اولا براساس بند ۱- ۴ از ماده ۱ و بندهای ۳- ۱۳ و ۳- ۱۴ از ماده ۳ مبحث دوم مقررات ملّی ساختمان مصوب سال ۱۳۸۴، هیات های چهار نفره اختیار افزایش یا کاهش برخی تعرفه­‌ها را داشته و صلاحیتی برای موافقت یا مخالفت با درخواست الزامی کردن استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح (مجریان) برای ساختمان های زیر شش طبقه توسط کارفرمایان ندارند.

ثانیا براساس رای شماره ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۹۱۷ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در خصوص هیات های چهار نفره صادر شده، اعلام شده است که هیات های مزبور صرفا در راستای رفع مشکلات مربوط به اجرای شیوه‌نامه و کاهش یا افزایش برخی تعرفه­‌ها تشکیل می­شوند و در سایر قوانین و مقررات نیز اختیار و صلاحیتی به هیات های مذکور داده نشده است. بنا به مراتب فوق، بند ۴ صورتجلسه مورخ ۱۳۹۸/۴/۲۳ هیأت چهارنفره شورای هماهنگی نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان آذربایجان شرقی که متضمن مخالفت با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با الزامی نمودن استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح (مجریان) برای ساختمان های زیر شش طبقه توسط کارفرمایان است، خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود. با اعمال ماده ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مذکور به زمان تصویب آن موافقت نشد.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: رای دیوان عدالت اداری در لزوم حضور سازندگان ذیصلاح در ساختمان‌های کمتر از شش طبقه
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: