1652 امتیاز
5/5

توصیه معاون اول قوه قضائیه به رؤسای دادگستری ها

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

توصیه معاون اول قوه قضائیه به رؤسای دادگستری ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرگذاری تهران بزرگ، همایش بررسی برنامه تحول و تعالی دادگستری استان‌ها با حضور حجت‌الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه، غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، رحیمی، وزیر دادگستری و رؤسای کل دادگستری‌های استان‌های کشور (پنجشنبه 14 مهر) برگزار گردید.

محمد مصدق با بیان سخنانی در این همایش ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به جان برکفان عرصه نظم و امنیت کشور، با بیان اینکه مبارزه جدی با فساد سرلوحه کار دستگاه قضائی است، اذعان داشت: مسئولیت بسیار بزرگی بر عهده ماست. امروز براساس اسناد بالادستی در حال تدوین برنامه هستیم تا ببینیم مسیر راه را باید چگونه طی کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: هر برنامه‌ای که تنظیم می‌کنیم باید در اجرای یکی از این محورها باشد که هست و کلیه تدوین‌ برنامه‌های دادگستری‌های سراسر کشور بر عهده معاونت راهبردی است و معاونت اول فقط بر امور نظارت می‌کند، چرا که برخی‌ها تصور می‌کنند که در معاونت اول کارهای اجرایی انجام می‌گردد؛ تأکید می‌کنم که به هیچ عنوان اینگونه نیست. برنامه باید ناظر به تمام ماموریت‌های قوه قضائیه باشد، جامع ساده و قابل فهم برای همه باشد.

پرهیز از آمارگرا بودن مسئولان دادگستری

مصدق با تأکید بر اینکه برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌ها در مواجه با وضعیت‌های پیش‌بینی نشده انعطاف‌پذیر باشد، بیان داشت: در این دوره دست رؤسای کل را در کیفیت اجرای برنامه‌ها باز گذاشتیم، لذا تاکتیک و‌ روش دست آنها است، وی با بیان اینکه معاونت راهبردی از دادگستری‌ها نتیجه عمل را می‌خواهد، گفت: ما به دنبال تعداد تشکیل جلسات نیستیم‌ بلکه به دنبال این هستیم که در جلسات چه نتیجه‌ای به دست آمده است.

معاون اول قوه قضائیه به مسئولان قضائی حاضر در جلسه بیان کرد: از موضوع آمارگرایی در رابطه با پرونده‌ها، تعداد تشکیل جلسات، آمار وقوع پیشگیری، تعداد جلسات ملاقات‌های مردمی بیرون بیایید چرا که اینها ما را به جایی نمی‌رساند اگر اخلاص در کار باشد آمار هم بالا نباشد خداوند ما را بالا خواهد برد، لذا این را به عنوان اصل بپذیرید.

برگزاری جلسات حضوری دادگا‌ه‌های کیفری یک 

مصدق اظهار کرد: دادگاه کیفری یک به صورت غیرحضوری نمی‌تواند به کشف حقیقت پی ببرد، باید جلسات دادگاه‌های قتل در دادگاه‌های کیفری یک به صورت حضوری برگزار گردد و برنامه‌ها را باید به سمت حصول نتیجه سوق دهیم و صرفاً برای بالا بردن آمار کار نکنیم. در این دوره کارهای بسیار خوبی انجام شده اما تحول مطلوب و مدنظر ریاست قوه قضائیه تاکنون انجام نشده است.

نهایی شدن  سند تحول برای 5 سال آینده 

مصدق با بیان اینکه این سند باید در تراز انقلاب ارتقا پیدا کند، اظهار داشت: اجرای این سند برای ما بسیار مهم است. روش‌های انجام و اجرای این سند شاید در دادگستری‌های کشور متفاوت باشد اما نتیجه برای ما مهم است.

وی ادامه داد: رؤسای کل باید با لایه‌های مختلف دادگستری‌ها که در حال فعالیت هستند ارتباط مستمر داشته باشند تا کارکنان موارد را شخصا به سمع و نظر آنها برسانند، لذا عزت و منزلت به قضات باید به خوبی و درستی انجام گردد.

مصدق تصریح کرد: راستی‌آزمایی در ارزیابی برنامه‌ها و پیشرفت در برنامه‌ها برای ما مهم است، از طرفی سرکشی به زندان و‌ ملاقات با زندانیان و بررسی وضعیت زندان‌ها یک‌ اصل است.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: توصیه معاون اول قوه قضائیه به رؤسای دادگستری ها
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: