1652 امتیاز
5/5

تعیین و تکلیف سند اراضی سیل زدگان و روستاییان

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

تعیین و تکلیف سند اراضی سیل زدگان و روستاییان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بر اساس مفاد این تفاهمنامه که امروز به امضای حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید، تمام اراضی موجود در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شناسایی، مستند سازی، هویت سنجی و تثبیت مالکیت می‌گردند و اسناد مالکیت دفترچه‌ای آنها پس از حد نگاری به اسناد تک برگی تبدیل خواهند شد.

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

او در حاشیه امضای این تفاهمنامه بیان داشت که در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه مبنی بر اینکه «وضعیت مالکیت متر به متر اراضی کشور باید مشخص شود»، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه سنددار کردن اراضی روستایی را تسریع ببخشد. به گفته وی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی روستایی تثبیت شده و از این رقم برای ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی سند صادر گردیده است.

معاون رئیس قوه قضائیه بیان کرد:

بر اساس تکالیف قانونی گنجانده شده در برنامه پنج ساله سوم و چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی هم اینک ۷۰ درصد اراضی روستایی دارای سند ملکی هستند و اجرای تفاهمنامه جدید به سند دار کردن باقیمانده اراضی روستایی سرعت می‌دهد. بابایی گفت که علاوه بر این سنددار کردن اراضی روستایی باعث می‌شود روستاییان از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه برای دریافت انواع تسهیلات بانکی استفاده کنند و ضریب بهداشت قضائی کشور افزایش می‌یابد و پرونده قضائی اختلافات ملکی روستاها کاهش یابد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد:

تمامی هزینه صدور اسناد ملکی واحدهای روستایی از این پس توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأمین و فرآیند صدور سند برای روستاییان کاملاً رایگان انجام می‌شود. با حد نگاری و کاداستری شدن اسناد املاک روستایی بزودی بانک اطلاعات جامع املاک روستایی کشور تهیه خواهد شد.

بابائی  با اشاره به وقوع سیل اخیر:

به آسیب دیدگان و سیل زدگان اطمینان داد که حدود اراضی کشاورزی و ملکی آنها از طریق حدنگاری به طور دقیق مشخص است و روستاییان آسیب دیده نباید تشخیص و جانمایی املاک خود را نگرانی قرار دهند.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:

تاکنون برای ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند ملکی صادر کرده‌ایم و مجموعاً ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق داری سند ملکی میباشند.

نیکزاد با امیدواری گفت:

تا پایان امسال جشن سنددار شدن تمامی اراضی و املاک روستایی کشور برگزار شود و هیچ روستایی بدون اسناد ملکی وجود نداشته باشد.

غلامرضا مجیدی مدیر کل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

روستاییان متقاضی دریافت سند ملکی برای اراضی کشاورزی یا مسکونی خود باید به دفتر بنیاد مسکن محل زندگی خود مراجعه کنند و با ارائه تأیید اعضای شورای اسلامی روستای خود فرآیند شناسایی اراضی آنها خواهد شد. به گفته وی حتی اراضی قولنامه‌ای یا املاکی که نسق آنها مشخص نیست، با همکاری شورای اسلامی روستا و از طریق استعلام توسط سایر مراجع به سرعت سند ملکی تک برگی دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار:

عنوان خبر: تعیین و تکلیف سند اراضی سیل زدگان و روستاییان
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: