1652 امتیاز
5/5

به اصل قانون در آزمون وکالت توجه خواهد شد

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

به اصل قانون در آزمون وکالت توجه خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما:

ابراهیم کیانی در نشست خبری درباره نحوه پذیرش آزمون وکالت عنوان کرد که ما در بحث آزمون وکالت به مُر قانون عمل می کنیم که به صراحت تعیین تکلیف شده است و اگر هم مطالبی مطرح می شود باید در غالب استفساریه قرار داشته باشد.
وی بیان داشت که نظریه شورای نگهبان اجازه وسعت به قانون را نداده است مگر اینکه قانون اصلاح گردد که در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز به صراحت صحبت از نمره است اینکه بگویند منظور ما تراز بوده و یا میانگین وزنی و اضافه کردن قیدی به آن با هیچ اصولی سازگار و مورد قبول نمیباشد. هر آنچه که در قانون آمده به همان عمل می کنیم و نمی توان آن را توسعه داد .

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران:

اگر نمایندگان مجلس بحثی در این خصوص دارند در قالب استفساریه آن را طرح کنند اگر به تایید شورای نگهبان برسد ، ما مطیع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید آن را اجرا می‌کنیم. وی ادامه داد که وقتی یک قانون خوانده می شود چه استنباطی از آن میگردد که طبق قانون تسهیل برداشت ما نیز نمره است و در قانون نیز به صراحت به نمره اشاره کرده است . و طبق قراردادی که ما با سازمان سنجش داریم ملاک نمره قرار داده شده است .

کیانی بیان داشت:

در قانون استخدامی کشور نیز همانند قانون تسهیل ، صحبت از نمره و امتیاز است نه تراز . اینکه سازمان سنجش اعلام کرده بود در تمامی آزمون‌ها تراز ملاک است اینگونه نیست و نسخه نهایی ما با سازمان سنجش براساس قانون تسهیل ملاک نمره است. وی با بیان اینکه 63 درصد وکلا طبق اعلام سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، مالیات پرداخت نکرده‌ اند گفت که کانون های وکلا هر ساله برای اینکه بتوانند پروانه های وکالت خود را تمدید کنند باید مفاصا حساب مالیاتی ارائه بدهند همچنین هنگام مراجعه به دادگاه باید تمبر را باطل کنند که با این فیلترها پرداخت نکردن مالیات امکانپذیر نمیباشد پس این خبر کذب و خلاف واقعیت میباشد.

کیانی ادامه داد:

وکلای دادگستری در راستای اجرای قانون تمبر مالیاتی باطل و اطلاعات مالیاتی خود را بارگذاری می‌کنند بنابراین اگر بخواهند در هر یک از مراحل اقدام قانونی انجام ندهند، با مشکل مواجه خواهند شد. یادآوری می شود‏، چندی پیش رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در اظهارات خود اعلام کرده بود این مرکز با برگزاری آزمون جذب کارآموزان وکالت با روش جدید، قانون تسهیل صدور مجوز‌ها را به صورت داوطلبانه اجرا خواهد کرد.

همچنین نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفته بود:

متولی آزمون‌ها سازمان سنجش کشور و در اعلام نتیجه آزمون وکالت وکلای قوه قضائیه هم، معیار نظر این سازمان میباشد.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: به اصل قانون در آزمون وکالت توجه خواهد شد
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: