1652 امتیاز
5/5

بررسی ابعاد پرونده قضایی مهسا امینی

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

بررسی ابعاد پرونده قضایی مهسا امینی

روز پنجشنبه ۲۴ شهریور در پی انتشار خبری درباره بی حالی زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران توضیحاتی اعلام کرد: خانمی که برای توضیح و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس هدایت شده بود در جمع سایر افراد هدایت شده به دلیل عارضه قلبی بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت.

 کارگروه ویژه برای بررسی پرونده مهسا امینی

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن اعلام ورود دادستانی به پرونده وقوع عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی در یکی از مراکز پلیس از دستور تشکیل شدن کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد پزشکی و قضایی پرونده خانم امینی خبر داد.  این کارگروه با دعوت از کادر درمان خانم مهسا امینی و با حضور متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داد تا مشخص گردد انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی، چقدر در وقوع این حادثه موثر بوده است.

رئیس جمهور که در سفر ازبکستان بود، با انتشار خبری درباره اتفاقات رخ داده برای خانم امینی، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش نماید.

ماجرای فوت مهسا امینی از زبان رئیس سردار رحیمی

چهار روز بعد از وقوع اتفاق، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در  ۲۸ شهریور در یک نشست خبری درباره مرگ مهسا امینی اذعان داشت: این حادثه ناگوار بود و آرزو می‌کنم که شاهد چنین اتفاقی نباشیم. سردار رحیمی ضمن انتشار فیلم دوربین های محل وقوع حادثه درباره جزئیات گفت: که روز سه شنبه ۲۲ شهریور خانم مهسا امینی به همراه سه نفر خانم و دو آقای دیگر که از اقوام او بوده در پارک طالقانی حضور داشتند و پلیس به سه نفر دیگر تذکر می‌دهد و در محل می‌پذیرند، اما از این خانم درخواست می‌شود به پلیس امنیت مراجعه کرده و از همراهان او می خواهند برای او لباس مناسب بیاورند. این خانم به همراه پنج زن دیگر و یک همکار خانم پلیس به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ اذعان داشت: خانم مهسا امینی و سایر دختران به کلاس منتقل شده و تا شروع کلاس این خانم بلند شده و با همکار ما صحبت می‌کند. وی از همکار ما سوال می‌کند لباس من چه ایرادی دارد و همکار ما می گوید ساپورت و شلوار شما مشکل دارد و بعد حال او بهم می‌خورد و به زمین می افتد.

رحیمی افزود: کمتر از یک دقیقه همکار بهیار ما کار رسیدگی به مهسا را آغاز کرده و دو دقیقه بعد تیم موتورلانس وارد می‌شود و کار احیا شروع می‌گردد و هشت دقیقه بعد همکاران ما درخواست آمبولانس می‌کنند. یکبار در محل پلیس امنیت اخلاقی او احیا شده و ظاهرا  دوبار هم در بیمارستان احیا می شوند. لازم به ذکر است تا پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند اما پلیس برای جان نجات او سریعترین اقدام را انجام می دهد و بعد به نزدیکترین بیمارستان منتقل می‌کند. همکاران ما در آنجا حاضر می شوند و اعلام می کنند هر نوع خدمتی که لازم است به او ارائه شود و هزینه آن برعهده پلیس است.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: بررسی ابعاد پرونده قضایی مهسا امینی
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: