1652 امتیاز
5/5

بخشنامه دادستانی برای ارجاع امور قضائی

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

بخشنامه دادستانی برای ارجاع امور قضائی

دادستان کل کشور گفت: بخشنامه اخیر دادستانی کل در زمینه ارجاع امور قضائی به کارشناسان تخصصی در زمینه حوادث اخیر هیچ مغایرتی با استقلال قاضی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی تهران بزرگ 

بیست‌ودومین همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور و معاونین و مدیران دادستانی کل و دادستان‌های مراکز استان‌ها برگزار شد.

دادستان کل کشور در ابتدای این همایش بیان کرد: آغاز ولایت حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) را به محضر مقدس و ملکوتی به همه پیروان حقیقی امامت و ولایت و شما همکاران عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. خدا را شاکریم که به ما توفیق پیروی از خاندان عصمت و طهارت(ع) را عنایت کرده است. ما در مقطعی از زمان قرارداریم که یک مقطع حساس در طول تاریخ اسلام است، لذا یک نائب خداجو و برحق امام منتظر در این دوره حرکتی را آغاز کرد و بسط یدی حاصل شد برای اینکه نظامی را مبتنی بر اسلام و قرآن در این کشور بنا نهاده شود، بنابراین این توفیق برای ما ایجاد شده که تحت رهبری ولایت نائب عام آن حضرت، زمینه خدمت برای ما فراهم شود.

دادستان کل کشور اذعان داشت فرصت خدمت به مردم فرصت بسیار بزرگی است

همچنین ایشان بیان کردند: خداوند به ما این فرصت را عنایت کرده است و باید از این نعمت به خوبی و درستی به نفع خدمت به نظام اسلامی بهره ببریم. وی با اشاره به وظایف و تکالیف قوه قضائیه اذعان کرد: دفاع از حقوق مردم، گسترش عدل و احقاق حقوق و مقابله با ظلم و ظالم از جمله وظایف و تکالیف دستگاه قضا برشمرده می‌شود. لذا این مسئولیت‌ها، مسئولیت کمی نیست.

وی ادامه داد: همه مسئولین در نظام اسلامی اگر به وظایف خود عمل کنند ارزشمند هستند، اما این مسئولیت‌ها فرق می‌کند با مسئولیت فردی که در جایگاه قضا و عدالت نشسته است، لذا با این اختیاراتی که قانون به دستگاه قضائی داده است ما باید فرصت را مغتنم بشماریم و با صداقت برای رضای خدا و برای ادای وظیفه به مردم و احقاق حق کسانی که مورد ظلم قرار گرفتند، به ارائه خدمات بپردازیم و قدردان این نعمت ها باشیم.

دادستان کل کشور با توجه به آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این هفته به پرسنل سازمان نیروی انتظامی بیان کرد: بنده از طرف خودم و همه همکاران به این نیروهای خدمتگزار همیشه در میدان تبریک عرض می‌کنیم و از زحمات و تلاش‌های این عزیزان که ارتباط آنها با دستگاه قضائی یک ارتباط تنگاتنگ است، قدردانی می‌کنم.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر در کشور بیان کرد: در همین حوادث تعدادی از این عزیزان به دست اراذل و اوباش و خائنین به ملت و مملکت به شهادت رسیدند و عده‌ای از آنها در این جریانات مجروح شدند و وظیفه همه ما این است که از زحمات این عزیزان تشکر کنیم.

دادستان کل کشور اشاره کرد: حقیقتاً باید به کسانی که در تأمین امنیت جامعه تلاش می‌کنند،کمک شود. هرچند اقتضا می‌کند پلیسی که امنیت جامعه را بر عهده دارد، باید مورد توجه بیشتری از لحاظ امکانات و پشتیبانی لجستیک و  پشتیبانی معنوی، اخلاقی، تربیتی و آموزش مذهبی قرار گیرد .

وی با بیان اینکه همه ما نیازمند این آموزش‌ها هستیم اظهار کرد: قطعاً کسانی که وظایف و مسئولیت‌های زیادی به آنها واگذار شده است حتماً در همه این عرصه‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

دادستان کل کشور تأکید کرد: بنده نمی‌دانم با چه زبانی، با وجود کاستی‌ها و مشکلات از دادستان‌های مراکز استان‌ها در سراسر کشور قدردانی کنم.

دادستان کل کشور از نارسایی‌ها و مشکلات و کاستی‌های دادستانی ها مطلع هستیم

گفت: با وجود این مشکلات و‌ کمبودهای موجود دادستان‌های ما در کل کشور تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهند و ما از این زحمات تشکر می‌کنیم و دست  این عزیزان را می‌فشاریم، همچنین در ادامه با تأکید بر اهمیت دریافت نظرات کارشناسی در پرونده‌های قضائی به خصوص در پرونده‌های حوادث اخیر بیان کرد: زمانی که مبانی کارشناسی بر پایه مبانی علمی باشد قاضی خودش را ملزم به تبعیت از آن می‌داند.

وی  همچنین با اشاره به بخشنامه اخیر دادستانی کل در زمینه ارجاع امور قضائی به کارشناسان تخصصی در زمینه حوادث اخیر بیان کرد: طبق بخشنامه تأکید کردیم که مسائل به کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی ارجاع داده شود و زمانی که آنها اظهارنظر کردند بر اساس نظریه آنها موضوعات مدنظر قرار داده شود. البته گاهی قاضی دلایلی دارد مبنی بر اینکه این کارشناسی و اظهارنظر تخصصی نقص دارد و آنجا آن موضوع را نمی‌پذیرد، اما اگر چنانچه قاضی تشخیص داد این اظهارنظر کارشناسی مبتنی بر مسائل علمی است، آن را قبول می کند و این موضوع هیچ مغایرتی با استقلال قاضی نخواهد داشت.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: بخشنامه دادستانی برای ارجاع امور قضائی
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: