1652 امتیاز
5/5

ابهام در جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکلای قوه قضاییه

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

ابهام در جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکلای قوه قضاییه

با سپری شدن ۲۰ روز از اعلام نتایج مجدد آزمون وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۱، همچنان نحوه جذب پذیرفته‌شدگان این آزمون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تهران بزرگ، آزمون وکلای قوه قضاییه در ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد اما برگزار‌کنندگان آزمون اعلام کردند که قبولی داوطلبان بر اساس معیار این قانون خواهد بود، تصمیمی که حواشی متعددی را در پی خواهدداشت که هنوز هم ادامه دارد. چالش زمانی شروع شد که پس از تاکید مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه بر جذب داوطلبان بر اساس نمره تراز و اعلام عدد قبولی ۱۰ هزار و ۵۱۲ نفر از سوی برخی نمایندگان مجلس، زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم حذف مصاحبه علمی شفاهی قبول‌شدگان به گوش رسید.

پست اینستاگرامی معاون مرکز وکلا

معاون مرکز وکلای قوه قضاییه در زمان اعلام تعداد تقریبی قبول‌شدگان آزمون از سوی برخی نمایندگان مجلس، در یک پست اینستاگرامی نوشت: «فارغ از اینکه عدد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شده مرحله تستی آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا ، عدد دقیقی است یا خیر، باید توجه داشت که جذب مرکز ۲ مرحله ای بوده و هرگز تمامی پذیرفته‌شدگان مرحله تستی موفق به عبور از مرحله مصاحبه شفاهی و اخذ پروانه کارآموزی نخواهند شد. حسب تجربه حدود نیمی از این افراد در مصاحبه مردود می شوند.» که این اظهارات، واکنش‌هایی را در پی داشت و برخی اعلام کردند که مطابق قانون تسهیل مرحله‌ای با عنوان مصاحبه شفاهی برای قبولی داوطلبان وجود ندارد.

همچنین جعفر قادری، از تدوین‌کنندگان طرح تسهیل صدور مجوزها به گفت: «در جلسات کمیسیون با وکلا که تاکنون برگزار شده هیچ صحبتی از آزمون شفاهی به میان نیامده بود. برگزاری آزمون شفاهی و در نظر گرفتن نمره آن برای جذب وکیل ممنوع است و باید برای آن از مجلس استفساریه گرفته شود.»

اعلام دوباره نتایج آزمون 

در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با اینکه یک بار نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس نمره خام اعلام گشته بود، نتایج اصلاح شده بر اساس نمره تراز شده منتشر و گروه بیشتری از داوطلبان به عنوان پذیرفته‌شده مرحله کتبی تعیین شدند.اما این سوال برای قبول‌شدگان اولیه به وجود آمد که ادامه مراحل جذب چگونه خواهد بود؟ آیا مصاحبه شفاهی حذف شده و صرفاً صلاحیت اخلاقی اشخاص در هیات تعیین صلاحیت بررسی می گردد یا مصاحبه شفاهی همچنان وجود دارد اما به جای مباحث علمی، پرسش‌های سیاسی و عقیدتی مطرح میگردد یا خیر!؟

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: ابهام در جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکلای قوه قضاییه
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: