1652 امتیاز
5/5

ابطال نامه معاون وزارت جهاد کشاورزی از سوی دیوان عدالت اداری

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

ابطال نامه معاون وزارت جهاد کشاورزی از سوی دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری با صدور رای، دستور معاون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ممنوعیت صادرات محصولات سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و بادمجان را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش گروه خبری تهران بزرگ

در این پرونده آمده است که شاکی به موجب دادخواستی ابطال نامه شماره ۵۳۱۸؍۵۰۰؍۱۴۰۱ مورخ ۲۸؍۱؍۱۴۰۱ معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را خواستار شده است :

طبق مصوبه، برای جلوگیری از کاهش عرضه و افزایش قیمت کالاها در بازار داخلی وزیر صنعت معدن و تجارت می تواند در چهارچوب دستورالعملی که به تصویب رئیس جمهور می رسد، صادرات برخی از کالاها را در شرایط اضطراری برای محدوده زمانی معین مشروط یا ممنوع کند.

عدم ذکر عنوان وزیر جهاد کشاورزی در این مصوبه، نشـان می دهد که شـورای عالی همـاهنگی اقتصادی، این مصوبه را عمدتاً در خصوص کالاهای صنعتی تصویب کرده، ایجاد محدودیت در صادرات کالاهای کشاورزی باید توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

با عنایت به این توضیحات و با اتخاذ ملاک از آرای متعدد هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در این خصوص، درخواست ابطال نامه مـورد شکایت را داشته، همچنین جهت جلوگـیری از تضییع حقـوق صادرکنندگـانی که در فاصـله میان صدور نامه و صدور رأی دیوان از حق قانونی شان محروم می شوند، درخواست اعمال ماده ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری داریم.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: ابطال نامه معاون وزارت جهاد کشاورزی از سوی دیوان عدالت اداری
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: