1652 امتیاز
5/5

آزادی ۳۶۰۶ نفر از زندانیان غیرعمد

مرکز فوق تخصصی حقوقی ، جزائی و سایبری وکلا تهران بزرگ
ارائه کلیه خدمات وکالت و پیگیری امور قضایی توسط وکلای سطح یک تهران بزرگ

آزادی ۳۶۰۶ نفر از زندانیان غیرعمد

علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار داشت: آمار آزادی‌های صورت گرفته از سوی ستاد مردمی دیه از ششم فروردین تا پایان شهریورماه با کمک‌های خیرین و مساعدت مسئولین دلسوز تعداد 3423 زندانی مرد و 183 بانوی گرفتار بند از سطح ندامتگاه‌های کشور آزاد شدند.

به گزارش گروه خبری تهران بزرگ

علی شمس با ذکر تلاش‌های ستاد دیه در کاهش بدهی زندانیان مشمول کمک گفت: به دلیل زایل شدن حقوق عده ای از هموطنان همواره تلاش کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه در اخذ گذشت از طلبکاران پرونده دایر به رعایت مصحلت طرفین دعوا بوده و برحسب همین سیاست آزادی 3 هزار و 606 زندانی حمایت شده در 6 ماهه ابتدایی سال تا میزان 51 درصد محکومٌ‌به در قالب اعسار و تقریباً 35 درصد مطالبات به برکت اخذ رضایت از کل بدهی 20. 855. 037. 000. 000 ریالی کسر شده است.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: مفاد مندرج در اساسنامه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند هر مساعدتی به مرتکبین جرائم عمدی ولو محکومان با تخلفات سبک به کلی از حوزه شمول حمایتی ستاد دیه خارج هستند، و بنا به تعهدی که به خیرین خداجو داریم و با توجه به تکالیف قانونی، تمام تلاش کارکنان این مجموعه امدادرسان در سراسر کشور دایر بر این اصل پایدار است که در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد، نه بایستی ریالی از محبوس واجد شرایطی دریغ شود و متقابلا نه در پرداخت هر وجه، ولو مبالغ ناچیز به احدی از محبوسان غیرمشمول باید اعتباری به ناحق اختصاص یابد.

حمایت از بدهکاران به پرداخت مهریه

در پایان علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: شرط اساسی حمایت از بدهکاران به پرداخت مهریه را 2 ماه حضور در بند است و مساعدت به آن دسته از زندانیان که تک‌قرار بوده و تنها بابت ناتوانی در تأمین صداق زوجه در زندان هستند، بلاعوض نبوده و صرفاً از محل تسهیلات بانک‌های عامل و بنا به ماندگاری در حبس تا سقف معینی خواهد بود.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: آزادی ۳۶۰۶ نفر از زندانیان غیرعمد
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری موسسه حقوقی تهران بزرگ آرشیو و تحت سریال منحصربفرد ثبت شد .

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه
موسسه تهران بزرگ نمونه دادخواست شکواییه لایحه

فهرست مطالب: